Y és Z– amit a te generációdban imádnak a munkaadók | Diák Center

Még tanulsz és nincs jelentős munkatapasztalatod. Pont erre buknak a cégek, ahová a magadfajta zsenge jelölteket várják tárt karokkal. Az Y és a Z generáció tagjaiban ugyanis megvan az a hamisítatlan kalandvágy és rugalmasság, amitől a munkát a kreatív oldalon fogják meg. Igaz ez a leguncsibb admin melóktól a legkomolyabb feladatokig. Nézzük, miért szeretnek beléd a munkaadók!

A klasszikus munkavállaó fő ismérvei a kiemelkedő szakmai kompetencia, a szabálykövetés és a megbízhatóság. Mára ezek az értékek rugalmasság és kreativitás nélkül felét érik vagy még annyit sem. Lehetsz például jó pincér, ha ismered a szakma legújabb fortélyait is, de sikeres csak akkor leszel, ha képes vagy alkalmazkodni a vendég igényeihez. Ha észreveszed, hogy gyerekkel van, aki unja az egész ücsörgést és kapásból érzed, mit kell tenni, hogy holnap is ide térjen be a család és te szakítsd a legjobb borravalót. Ezt jelenti a rugalmasság és a kreativitás éles helyzetben.

Az iskolapadban aligha fogd megtanulni a kulisszatitkokat, ezekkel csakis terepen találkozhatsz és kizárólag saját élmény útján jutsz hozzájuk.  A profi munkaadók is tudják ezt, ezért a legjobb helyeken engednek is kibontakozni, hiszen ezzel az üzletnek is jót teszel.

Kifejezetten honorálja a munkaerőpiac a te generációd digitális intelligenciáját. Egyértelmű, hogy első vagytok az elsők között, ebbe születtetek bele. Sok és még annál is több pénzt ér, hogy pillanatok alatt többféle alternatívát is látsz a gyors információszerzésre és az infók továbbítására. Lehet, hogy nem te írsz a legjobban és a műveltséged sem feltűnő, de kapcsolattartásban és kapcsolatépítésben te vagy az ász. Üzleti szempontból ez azt jelenti, hogy amikor egy munkaadó fiatal munkaerőt alkalmaz valójában saját social media cstornát vásárol magának. Vastagon megéri.

Munkabírás tekintetében egyértelmű, hogy az ifjúság viszi a prímet. Bár még nincs túl sok munkatapasztalatod és lehet, hogy nem jól méred fel az idődet, ha már megtanulod beosztani, te leszel az abszolút húzóerő. Munkaadói oldalról ez a csapat többi tagjának motivációját is jelenti, így megéri egy fiatalt alkalmazni, mert dinamizmust visz a mindennapokba.

Azt mondják rólad, hogy nehezen tudnak motiválni, mert fiatal vagy. Ugye, te is úgy látod, hogy ez a mondat egy hiánytünet: egyszerűen elfelejtenek megkérdezni. Amikor megkérdeznek, úgyis elmondod és az is kiderül, hogy nem vagytok egyformák, azaz nem lehet mindenkit ugyanazokkal az eszközökkel ösztönözni. Aki téged alkalmaz és elég okos, hogy megtalálja a „forráspontodat”, világosan láthatja, hogy egyéni céljaid és értékrended a kulcs. Ilyen szempontból főnyeremény, hogy a fiatal munkavállalók nem a tucatajánlatokra buknak, hanem figyelmet követelnek, partnerek szeretnének lenni.

Bár mindenki a lojalitásra bukik, azt is el kell ismerni ma már, hogy a mobilitás kifejezetten értékteremtő erővé vált. Intelligensebb munkaadók tudják, hogy a fiatal munkaerőnek kisebb százaléka fog megragadni a cégnél, ugyanakkor a fluktuáció nem csak veszteséggel, hanem újabb és újabb vérfrissítéssel is jár. Például emiatt is kifejezetten kedvelik a diákmunkásokat. Nem beszélve az időszakos, rövid távú munkákról, amelyekre nem tudnak belsős munkakapacitást állandósítani.

Amint látod, saját helyed van a munkaerőpiacon már tanulmányi éveid alatt is. Rajtad áll, hogyan gazdálkodsz hát a lehetőségeiddel!

Írta: Diák Center
Regisztrálj és értesülj friss munkáinkról!